donderdag 10 april 2014

Super Super Trots!!

Ik ben niet zo goed in mijn blog bij houden maar hier moest ik wel even een blogje over schrijven. Mijn meissie (5 jaar) heeft haar eerste rok gemaakt!! Ik moest haar natuurlijk wel een beetje helpen met de zomen omstrijken (strijkbout was te zwaar), het elastiek door de tunnel doen en goed opletten dat ze bij de tunnel goed op het randje bleef want daar had ze ongeveer 3mm speling (mijn schuld ik heb daar niet helemaal goed over nagedacht hihi). Na 3,5 uur bezig  geweest te zijn was het gewoon klaar! En vandaag is ze super trots naar school gegaan met haar zelf gemaakte rok! Nu dan heel veel foto's. Wel een beetje dom dat ik vergeten ben om er 1 te maken toen ze echt aan het naaien was haha.


Ja als mama de stof heeft gewassen moet je het eerst strijken haha.

Elastiek gemeten en nu knippen.

Netjes ze naadjes afgewerkt met een zigzag steek en een redelijk nette naad.

Mijn prinses achter de naaimachine.

Naad netjes open gestreken, ja dat kon ze wel goed!

Het eindresultaat!

En nog een keer.

Close up van het elastiek in de tunnel.

Mooi zoompje!

Een "aan" foto.

Mama is trots!!

Char is ook heel Trots!

Ow en je kunt er ook leuk rondjes mee draaien!!!

Sorry voor de vele foto's maar misschien had je het al door deze mama is echt heel trots!!
De rok is volgens idee van Dana made it, het is de Simple Skirt. Ik denk dat ik het rokje binnen een uur in elkaar had kunnen zetten dus is echt een leuk beginners projectje.
De Dora stof heb ik vorig jaar gekocht op de markt in Groningen.

1 opmerking: