vrijdag 11 april 2014

Eindelijk iets voor mijn kleine man.

Ja weer een blogje! Ik ben bijna goed bezig. Sinds een paar weken ben ik bezig met om mijn diploma coupeuse te halen dus naaien staat weer boven aan mijn lijstje. De laatste paar week ben ik in de les bezig geweest met het tekenen van patronen rokken, echt super leuk om te doen maar waar ik naar toe werk is mijn eerste eigen ontworpen rok te maken en daar gaan we volgende week mee beginnen! Ik heb er echt heel veel zin in en ik zal weer een blogje plaatsen als ik het ontwerp op 1/4 schaal getekend heb.

Wat ik wel al ontworpen heb is een a-lijn jurk voor mijn dochter. Ik wil al een tijd een nieuw model jurk voor mijn dochter hebben en aangezien ze ontzettend iel is en in verhouding lang is zijn alle patronen van jurken veel te breed! Wat doe je dan?! Je tekent iets wat op een jurk patroon lijkt en hoopt dat er een draagbaar jurkje uit komt en wonder boven wonder was dat nog het geval ook! Ik ben erg tevreden met het ontwerp, de uitvoering kan nog iets beter aangezien dit de eerste keer was dat ik paspel / piping heb gebruikt.

Mijn kleine model haha.

En ja dan heb je al verschillende jurken en rokjes voor je dochter gemaakt maar nog nooit wat voor je zoon hmm... en dan!? Nou dan ga je de Theo van Zonen09 maken. Ik heb dus nog nooit iets gemaakt wat op een hemd leek maar ik vind hem toch echt aardig goed gelukt. Tuurlijk zitten er wel kleine foutjes in maar het is zeker draagbaar. Nu nog een stel kam snaps er op en dan is hij helemaal af maar dat zal nog heel even moeten wachten want de kam snaps worden vandaag besteld!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten