maandag 14 april 2014

Deadline haha.

Nu ik weer wat meer aan het naaien ben vind ik het ook wel leuk om mijn blog weer bij te houden en zo ook mijn naai/creatieve projectjes bij te houden. Wie weet hou ik het nu een langere periode vol om mijn blog up to date te houden.
In mijn vorige blogje had ik verteld dat ik bezig was met het tekenen van een patroon voor een eigen rok en dat ik hem zou laten zien als hij af is. Hier heb ik hem getekend op 1/4 schaal. Links is staat een half voorpand en rechts een half achterpand.


 Het is een simpele kokerrok die een beetje taps toeloopt aan de onderkant met een heuppas. Het is niet moeilijk om een patroon voor een rok te tekenen maar de bolling voor de heup doen we uit de losse hand en ik moet zeggen dat ik het nog wel lastig vind om ze allebei gelijk te krijgen. De volgende stap is de rok op volle schaal te tekenen en in de les te laten zien om te kijken of alles goed is gegaan. 
Wordt vervolgd...

En zo kwamen we bij weer een nieuw jurkje voor me dochter. Sinds ik weer aan het naaien ben moet ik zeggen dat me dochter wel eisen begint te krijgen haha. Ik kreeg dit keer zelfs een deadline want mevrouwtje wou haar nieuwe jurk wel aan naar oma! Gelukkig had deze mama ook wel zin om een jurkje te maken dus dat kwam wel goed uit. Het is een zelf getekend a-lijn patroon die wonder boven wonder goed uitvalt.

De jurk.


In de zon is het nog wel even lekker.

Mam zijn we klaar?! Ik heb het koud!

Bij Oma binnen is het wel weer leuk haha.

Zoals je kunt zien was ze niet echt in de mood om foto's te maken dus helaas heb ik geen hele mooie foto van het jurkje kunnen krijgen maar ik denk dat jullie en een idee hebben hoe het jurkje er uit ziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten